onsdag 21 november 2012

Vintern närmar sig

Hallå.
 
Veckorna rullar på, hösten börjar lida mot sitt slut och vintern är i antågande. Många tränar inför säsongens stora mål Vasaloppet. I år har jag för första gången haft skidskolor på rullskidor. Såhär skriver Björn Anundsson om skolan med mig:
 
"Dagens träning bestod av skidskola på rullskidor med Adam Steen som instruktör. Vi gick igenom alla tre växlarna och började med stakningen sen stakning med frånskjut och sist men absolut inte minst så filade vi på diagonalen. Stakningen satt fint och kändes bra så den lämnade vi raskt. I stakning med frånskjut blev jag rättad ganska mycket, jag trodde att jag var vassare i den växeln än vad jag var. Kändes konstigt att åka lite mer rätt i den växeln :) Fram med höften och ge fan i att niga så förbannat så skall jag nog få fason på frånskjutet också. Sist kom den sista stora fasan på rullskidor "diagonalväxeln". Nervös som jag blev så lyckades jag med konststycket att till och med köra diagonalen i passång och det har jag nog aldrig tidigare gjort :) Iallafall var Adam väldigt pedagogisk och fick faktiskt fason och gav mig en riktig aha upplevelse och fick mig att tänka på rätt sätt för att få till den lite mer tekniskt.

Nu har jag en hel del att jobba med på rullskidorna tills vi kör en uppföljning när snön har kommit."
 
Kul med bra betyg!
 
Jag har även fler skidskolor inbokade framöver. Passa på att höra av er för en tekniklektion.
 
Det är också dags för er att förboka vallahjälp till långloppen, vasaloppsveckan och Vasaloppet. För mer info klicka här. Eller maila mig: adam@adamsteen.se!
 
Vi ses!
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar