lördag 23 januari 2010

Skidskola 1.0 avklarad



Hej idrottsvänner.

Idag har jag just avklarat min första organiserade skidträff, eller skidskola. Till min hjälp hade jag min bror Jonatan (se bilden).  Vi var ett glatt gäng på 12 personer inklusive oss två ledare. Ett riktigt bra utfall tycker jag, speciellt då denna verksamhet är som ni vet nystartad. Det var blandade kunskaper bland åkarna, vissa var lite mindre vana skidåkare, medan andra var elitmotionärer. Men det gick bra det också. Jag tycker att det blev riktigt bra gensvar bland deltagarna och alla verkade vara nöjda.


Efter skidskolan så åkte vi i samlad trupp till Dala Wärdshus där vi åt lunch, samt hade lite diskussioner. Kändes som att även det var uppskattat bland deltagarna.

Jag får passa på att tacka alla som ville vara med på dagens aktivitet, samt hälsa er välkommen tillbaka. Är det någon av er läsare som är intresserad av att få hjälp med skidteknik, eller något annat inom längdskidåkning, tveka inte att höra av er till mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar